Cuvântul căutat:

Sediu:

Domeniul de activitate:


În baza de date se află datele a 405 organizaţii.
 
Campania 2% a Consiliului Judeţean Harghita

Direcţionaţi suma reprezentând 2% din impozitul pe veniturile obţinute în anul 2011 către o organizaţie din judeţul Harghita!


Detalii


Nume utilizator:
Parola:
Parolă uitată
Inregistrare
 
Cum poate deveni mai bună o pagină de petiții on-line? Exemple de bune practici din Austria
2013-10-03 08:22:08
În zile noastre ne întâlnim la tot pasul cu situații sociale, acțiuni guvernamentale, strategii ale firmelor care pot avea diferite efecte asupra vieții de zi cu zi. Pot interveni aici diferitele organizații de susținere a drepturilor a căror rol este acela de a atrage atenția asupra problemelor existente. Una dintre metodele moderne în acest sens este redactarea și publicarea petițiilor, pe lângă câștigarea atenție publice cu privire la situația dată, lucru care poate conduce și la rezolvarea problemei. Reușita, ori care sunt motivele care duc la eșecul unei inițiative civile?

Un exemplu pozitiv în acest sens ar putea fi pagina de web https://petition.prohuettenundwege.at/, iar motivul este acela că prezintă numeroase exemple care pot fi urmate și fructificate de organizațiile civile care activează în domeniu.

Site-ul care a fost creat datorită scăderi fondurilor federale austriece pentru infrastructura din Alpi și are următorul meniu: ACASĂ este primul domeniu, iar aici se găsesc informații referitoare la motivele care au dus la crearea acestui site. Pe pagina de start există și un buton de „LIKE", iar conform informațiilor, la 4100 de persoane le place acest site. Este o metodă avantajoasă deoarece este vizibil numărul celor care susțin și cărora le place site-ul pe de o parte, iar pe de altă parte apare și pe Facebook, este accesibil și stârnește interesul mai multor persoane. Tot pe pagina de start se găsește și numărul persoanelor care au semnat petiția, mai mult de 92 de mii de persoane și tot aici există un spațiu care oferă posibilitatea imediată de a semna petiția, care se prezintă cam așa: Acum și aici semnez petiția.

Se găsește și un alt punct de meniu unde se poate semna petiția, iar dedesubt se menționează și modalitatea de contact. Faimoși sportivi prezintă în câteva rânduri motivele pentru care au semnat și susțin petiția și vorbesc despre rolul pe care îl joacă natura în viața lor.

Al treilea punct de meniu conține informații despre problemele care au condus efectiv la crearea acestui site. Se poate accesa și o schema care prezintă nivelul de finanțare a traseelor turistice, refugiilor montane, la nivelul anului 1992 și în prezent. Un lucru inedit este reprezentat și de faptul că în subsolul paginii se găsesc documentele elaborate în acest sens, în format PDF.

Există și posibilitatea ca documentele sus-menționate să fie descărcate.

Per total, pagina de web este clară și concisă. Posibilitatea de a da Like (pe prima pagina) este o idee foarte bună. Paginile de la noi de petiții online sunt foarte sărace din acest punct de vedere.

Dacă doriți să obțineți susținerea unei cauze este importantă legitimitatea acesteia și persoanele importante care o susțin. Pagina austriacă nu numai că are susținerea și că este semnată de persoane cunoscute, dar acestea își declară poziția față de cauză și solicită sprijinul tuturor. Site-ul nu este unul superficial, iar înainte de a semna petiția există posibilitatea de a descărca și cerceta documentele cu privire la aceasta, de asemenea tot aici se pot găsi materialele de presă publicate în acest sens.

Și la noi funcționează câteva site-uri de petiții on-line, cum ar fi spre exemplu:
http://www.petitieonline.ro/creeaza-petitie.html
http://www.yousign.org/ro/
http://www.activism..com/ro_RO/creaza-petitia

Legislația românească cu privire la petiții, se poate accesa pe site-ul: http://www.petitiata.ro/.
Site-urile menționate mai sus oferă posibilitatea redactării on-line a petițiilor, însă efectul lor nu este nici pe departe ca cel al site-ului austriac prezentat și care prezintă situația într-un mod transparent și conține informații concrete care includ motivele creării, atrage atenția asupra gravității problemei și are un scop clar, și anume acela de a strânge cât mai multe semnături, într-un timp cât mai scurt.

Câteva exemple de petiții care au atras atenția publicului:
- petiții lansate de Casa Albă: există și exemple de petiții care au adunat două sute de mii de semnături
https://petitions.whitehouse.gov/
- 3700 de persoane au semnat o petiție on-line prin care se solicită conducerii magazinului IKEA deschiderea unui al doilea magazin în România, în zona Cluj: http://www.petitieonline.ro/petitie/23154044/semneaza

Cum poate avea succes o petiție? Pentru a obține cât mai multe semnături, în fruntea demersurilor trebuie să se afle o organizație sau personalitate credibilă, independentă din punct de vedere politic. Cu cât mai mult se referă la viața de zi cu zi a oamenilor, cu cât mai mult oamenii se vor identifica cu aceasta, iar rezultatul va fi cel al obținerii de semnături.

Este importantă și campania media organizată în jurul subiectului, promovarea acesteia on-line și existența unei pagini web serioase și bine documentate. Nu contează dacă opinia publică va fi divizată, este important ca mesajul să ajungă la toată lumea și să se poată lua poziție în acest sens.


Inapoi
 
© 2009 HARGITA MEGYE TANÁCSA, Minden jog fenntartva.
Készítette: DirectWEB © 2009